0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.


از ساعات ظهر امروز، ۷ آبان ماه، اختلالات بیش از حدی روی برخی سرویس‌های گوگل صورت گرفته و گزارش برخی کاربران حکایت از این دارد که برای بخش اعظمی از آنها، عملکرد تمامی سرویس‌های گوگل بدون استفاده از ابزار فیلترشکن، با اشکال مواجه است. سرویس‌هایی نظیر جیمیل، گوگل مپس، گوگل میت، داک و حتی سرویس پیش‌بینی وضعیت آب و هوا با این اختلال مواجه است. در این بین نباید فراموش کرد که گوگل‌پلی از اوایل مهر ماه فیلتر شده بود و سرویس مپس نیز طعم فیلترینگ را امروز ظهر چشید.

به گزارش دیجیاتو، شدت این اختلالات در ساعات اولیه بعد از ظهر امروز، ۷ آبان ماه رخ داده و برخی از کاربران گزارش دادند که برای دسترسی به این سرویس‌ها با مشکل مواجه هستند. از چند هزار نفری که در نظرسنجی تلگرامی دیجیاتو شرکت کرده‌اند، بیش از ۵۰ درصدشان اعلام کردند که برای دسترسی به سرویس‌های گوگل با اختلال و کندی و یا محدودیت کامل طرف هستند.

اختلال‌های پیش آمده روی سرویس‌های گوگل در اینترنت سیار بیشتر از اینترنت ثابت دیده می‌شود و همانطور که گفته شد اختلال‌هایی به صورت سراسری و همگانی نیست و تا این لحظه هیچ یک از مسئولین مرتبط درباره آن صحبت نکرده است. با این حال باید گفت که سرویسی مانند گوگل پلی از دیروز به کلی فیلتر شد و سرویس گوگل مپس نیز روی اینترنت سیار بدون فیلترشکن کار نمی‌کند. این موارد شائبه فیلتر شدن سایر سرویس‌های گوگل را تقویت بخشیده است اما به نظر می‌رسد که در حال حاضر اختلال‌ها به صورت پراکنده و یا به بیانی بهتر، به صورت متناوب رخ داده باشد و برای همه کاربران و در همه نقاط اعمال نشده است.

مشخص نیست که این اختلال‌ها قرار است به صورت دائمی باشد و یا به طور موقت رخ داده است اما گزارش کاربران در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که بخش زیادی از آنها برای دریافت سرویس‌های گوگل با IP ایران با مشکل مواجه هستند. این اختلال‌ها جدا از مشکلاتی که برای کاربران عمومی به وجود می‌آورد، گاه می‌تواند برای کسب و کارهای آنلاین هم دردسرساز باشد و زیان‌های شدیدی به بار بیاورد. به عنوان مثال فیلتر شدن یک لینک جانبی باعث شده بود که نمایش سرویس‌ تبلیغات گوگل ادز برای کسب و کارهای ایرانی با مشکل همراه باشد؛ هرچند این مشکل پس از چند روز حل شد اما باید دید وضعیت مشکل کنونی سرویس‌های گوگل نیز به زودی حل خواهد شد یا خیر.



Source link

بهترین لانچرهای اندروید 2022
ایلان ماسک با تصاحب توییتر، برای این شبکه اجتماعی چه برنامه‌هایی دارد؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF