0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.


در روز سه شنبه (۳ آبان) سایه ماه در آخرین خورشیدگرفتگی سال ۲۰۲۲ روی خورشید قرار گرفت تا منظره‌ای فوق‌العاده برای طرفداران نجوم به وجود بیاید. در این مطلب تصاویری شگفت‌انگیز از این پدیده زیبا را مشاهده خواهیم کرد.

اگرچه این خورشیدگرفتی جزئی بود و اکثر افراد می‌توانستند بین ۴۰ تا ۶۰ درصد سطح خورشید را ببینند که توسط ماه پوشیده شده، اما این رویداد توجه ناظران آسمان سراسر جهان با دوربین‌ها و تلسکوپ‌های را به خود جلب کرد. خورشید‌گرفتگی از بیشتر اروپا، شمال آفریقا، خاورمیانه و بخش‌های غربی آسیا قابل مشاهده بود.

در حالی که این آخرین فرصت برای تماشا خورشیدگرفتگی در سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود، اما برخی نقاط جهان چند هفته دیگر فرصتی برای تماشا ماه‌گرفتگی خواهند داشت. در ۸ نوامبر (۱۷ آبان) پدیده ماه‌گرفتگی رخ خواهد داد که از آمریکای شمالی، بخش‌هایی از آمریکای جنوبی، آسیای مرکزی و شرقی، استرالیا و نیوزلند قابل مشاهده است.

خورشیدگرفتگی ۳ آبان از دید عکاسان جهان

در ادامه تصاویری از خورشیدگرفتگی اخیر را مشاهده خواهیم کرد.

photo 2022 10 26 13 56 01

در تصویر بالا که از شهر حیدرآباد، هند گرفته شده، سایه ماه در میان برخی درختان به خوبی روی خورشید دیده می‌شود. تصویر زیر نیز در قاهره، مصر گرفته شده که همزمان با رویداد خورشیدگرفتگی گرد و غبار در هوا در حال حرکت بوده است.

photo 2022 10 26 13 59 05

در روسیه، مردم توانستند تا ۸۶ درصد از خورشید را که توسط ماه پوشیده شده، تماشا کنند. در تصویر زیر که در مسکو گرفته شده، جسم تزئینی شبیه به ستاره یک ساختمان مرتفع نیز در قاب تصویر قرار گرفته است.

photo 2022 10 26 14 02 29

عکس ترکیبی زیر نیز که در شهر تاریخی لاکوئیلا، ایتالیا گرفته شده، خورشیدگرفتگی را در چندین نمای مختلف نشان می‌دهد.

photo 2022 10 26 14 04 37

در گالری زیر نیز می‌توانید تصاویر دیگری از این پدیده زیبا را مشاهده کنید که به ترتیب در آنکارا (ترکیه) و اربیل، یکی از شهرهای کردستان عراق گرفته شده‌اند.



Source link

چرا خیزش مردم ایران یک انقلاب فمینیستی نیست؟
نحوه راه‌اندازی سیستم عمده فروشی و فروش به همکار با ووکامرس

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF