0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.

 

شرکت سازنده برنامه ChatGPT که با هوش مصنوعی بر اساس درخواست‌ها و سوالات متنی کاربران به آنها پاسخ‌های خلاصه یا حتی جدول و شعر ارائه می‌کند، روز سه شنبه یک به روز‌رسانی مدت‌ها مورد انتظار را منتشر کرد که ادعا می‌شود ایمن‌تر و دقیق‌تر از نسل قبلی خود خواهد بود.

از زمانی که ChatGPT در اواخر نوامبر وارد صحنه شد، حیلی‌ها منتظر نسخه جدید آن یعنی GPT-4 بودند و می‌خواستند ببینند این نسخه دیگر چه چیزهای عجیب‌تری خواهد داشت.

GPT-4، آخرین نقطه عطف در تلاش OpenAI در افزایش یادگیری ژرف است. این مدل خلاقانه‌تر و مشارکتی‌تر از همیشه است و مشکلات دشوار را با دقت بیشتری نسبت به نسخه‌های قبلی، حل می‌کند.

با این به‌روزرسانی، پاسخ‌های متنی GPT-4 دقیق‌تر خواهند شد و – در آینده – هر دو ورودی تصویری و متنی را خواهد پذیرفت.

به عنوان مثال، اگر کاربر تصویری از داخل یخچال ارسال کند، GPT-4 نه تنها آنچه را که در آن وجود دارد به درستی شناسایی می‌کند، بلکه آنچه را که می‌توان با آن مواد تهیه کرد، به شما توصیه می‌کند. OpenAI برای این کار با شرکتی به نام Be My Eyes همکار شده است.

بودجه بلندپروازی‌های کنونی از طریق ChatGPT Plus، طرح اشتراک پولی OpenAI و نسخه‌ای از موتور جستجوی Bing مایکروسافت مبتنی بر هوش مصنوعی که در حال حاضر در حال آزمایش است، به دست آمده است.

OpenAI توسط مایکروسافت پشتیبانی می‌شود و  میلیاردها دلار از این طریق تامین دریافت کرده است.

در عوض مایکروسافت به سرعت این فناوری را در موتور جستجوی Bing، مرورگر Edge و سایر محصولات خود ادغام خواهد کرد.

خمایت مایکروسافت از ChatGPT و استفاده آن از ثمرات این تامین مالی، گوگل را هم به تکاپو انداخته که نسخه‌های خود از فناوری هوش مصنوعی را رونمایی کند و آمازون، بایدو و متا نیز در حال حاضر کردن محصولات هوش مصنوعی خود هستند.

OpenAI گفته که نسخه جدید بسیار کمتر از چت بات قبلی وقتی زیر فشار سوالات کاربران قرار می‌گیرد پاسخ‌های اشتباه، دارای توهین یا سایر پاسخ‌های نامتناسب به اصطلاح دارای “توهم” بیرون خواهد داد و به این سادگی قطار آن از ریل خارج نخواهد شد.

OpenAI شش ماه را صرف ساخت GPT-4 ایمن‌تر و هماهنگ‌تر کرده. GPT-4  حدود ۸۲ درصد کمتر به درخواست های محتوای غیرمجاز پاسخ می دهد و ۴۰ درصد بیشتر احتمال دارد که پاسخ های واقعی ارائه دهد.

بنیانگذار OpenAI -سم آلتمن- اذعان کرد که علیرغم پیش بینی‌ها، GPT-4 هنوز دارای نقص است و هنوز محدود است.

رابرت وسول، مدیر عامل شرکت Illuin Technology، یک استارت آپ فرانسوی هوش مصنوعی، گفت: «قدرت الگوریتم افزایش خواهد یافت، اما این یک انقلاب دوم نیست.»

وسول اقدامات ایمنی اتخاذ شده توسط OpenAI را مورد تردید قرار داده.

“من مطمئن نیستم که آیا می خواهم یک هوش مصنوعی پاسخ‌های مربوط به موضوعات ناشناخته را مسدود کند … آیا یک هوش مصنوعی باید تصمیم بگیرد که سیگار می کشم یا نه؟”

از سایر شرکت‌هایی که در عرضه GPT-4 شریک هستند، می توان از مورگان استنلی نام برد از هوش مصنوعی برای کمک به بانکداران و مشتریان خود استفاده می‌کنند.

شرکای دیگر عبارتند از آکادمی خان Khan Academy و Stripe که یک برنامه مالی که از GPT-4 برای مبارزه با کلاهبرداری  استفاده می کند.

© خبرگزاری فرانسه

لینک منبع

فهرست کامل برندگان اسکار 2023- همه چیز، همه جا یکباره
چگونه آگاهی خود را افزایش دهیم؟ مروری بر آسان‌ترین راه‌های مطالعه کتاب

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF