۱- یکتانت
رتبه:۲- تپسل
رتبه: ۴.۶/۵ تپسل سرویس تبلیغ برای اپلیکیشن است. متد تپسل، تبلیغات نصب اپلیکیشن (CPI) و همچنین تبلیغات CPA یا عضویت کاربر می باشد. تپسل، تبلیغات بنری و ویدیویی شما را در داخل اپلیکیشنها نمایش میدهد.
۳- تریبون
رتبه: ۴.۳/۵ تریبون هم یکی از سرویسهای یکتانت مختص رپورتاژ آگهی است. با توجه به افزایش روزافزودن استفاده برندها از روش رپورتاژ آگهی برای تبلیغ، سرویس های زیادی برای این متد بازاریابی ایجاد شده که هر کدام خدمات مشابهی ارایه می دهند. همچنین با توجه به موفقیت یکتانت در عرصه تبلیغ کلیکی، این سیستم هم به خدمات یکتانت اضافه شده و به واسطه قرارداد با برترین وبسایتهای کشور، پکیجهای مختلفی برای رپورتاژ آگهی طراحی شد. رپورتاژ آگهی یکی از موثرترین روشهای بازاریابی اینترنتی است که مطالب مختلفی راجع به آن در فرشمیکا منتشر شده. در این روش، شما یک پست تبلیغی در یکی از وبسایت های پربازدید منتشر میکنید که کاملا شبیه یک پست عادی در آن سایتهاست با این تفاوت که عنوان رپورتاژ در آن دیده میشود. به این صورت کلیه مخاطبان یک وبسایت با سرویس شما آشنا میشوند. حال سایتی که را که هزاران بازدید روزانه دارد در نظر بگیرید که چه ترافیکی به سایت شما خواهد آورد. علاوه بر این، قرار گرفتن بک لینک سایت شما در یک سایت معتبر، رتبه سئوی سایت شما را بهبود خواهد بخشید. البته روش رپورتاژ آگهی برای هر نوع کسب و کار یا هر محتوای تبلیغی مناسب نیست. همچنین باید بدانید که رپورتاژ خود را در چه سایتهایی باید نمایش دهید. مثلا اگر کسب و کار شما درباره رینگ و لاستیک است خوب نیست که در یک سایت با محتوای آموزش کودکان، رپورتاژ منتشر کنید. اما در یک سایت ورزشی پربازدید، اتفاقا میبایست تبلیغ خود را منتشر کنید. چون که به احتمال زیاد بسیاری از مخاطبان یا مشتریان بالقوه شما اهل ورزش و علاقمند به رویدادهای ورزشی باشند. بنابراین برای تبلیغ اینترنتی، ارتباط مستقیم چندان اهمیت ندارد. مثلا در مثال بالا حتما نباید تبلیغ خود را در یک سایت با محتوای مربوط به ماشین منتشر کنید. البته برای رپورتاژ آگهی موضوع کمی به نسبت سایر تبلیغ ها متفاوت است. در این روش، هر چقدر ارتباط محتوای سایت ناشر با کسب و کار شما بیشتر باشد، مخاطبان بیشتری به سمت شما می آورد. اما انتشار رپورتاژ را نباید منحصر به سایتهای مرتبط کنید. به خاطر همین در تریبون، پکیجهای متنوعی در اختیار شما قرار میگیرد. منظور از پکیج، مجموعهای از سایت هاست که رپورتاژ شما در آنها منتشر میشود. با انتخاب یک پکیج، درصدی تخفیف به نسبت زمانی که هر سایت را به صورت تکی انتخاب کنید به شما تعلق خواهد گرفت. پکیجها معمولا شامل یکی دو سایت پربازدید یا با رنک بالا و یکی دو سایت موضوعی است. شما باید پکیجی را انتخاب کنید که یک سایت مرتبط به محتوای کسب و کار شما در آن باشد تا در کنار سایتهای پربازدید بتوانید هم خبر خود را به مخاطبان بیشتری نشان دهید، هم مخاطبان هدف بیشتری را جذب کنید و هم به بهبود رتبه سئوی خود کمک کنید. اطلاعات مالی و فنی: از طریق رابط کاربری تریبون میتوانید هر سایت مورد علاقه خود را تیک بزنید. قیمت سایتها از بالای یک میلیون شروع میشود و تا حدود ۳۰۰ هزار تومان کاهش مییابد. شما خودتان میتوانید با انتخاب چند سایت یک پکیج تخفیفی ایجاد کنید (هر چه تعداد سایتها بیشتر شود تخفیف بیشتری میگیرید). بعد هم به همان میزان میتوانید اکانتتان را شارژ کرده و مبلغ را پرداخت کنید. محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و در صورتی که نمیخواهید زیاد بودجه کنید میتوانید یک سایت ارزان تر انتخاب کرده و همان مبلغ را پرداخت کنید. نکتهای که باید برای روش رپورتاژ به یاد داشته باشید آن است که تنها برخی پستها ارزش انتشار به صورت رپورتاژ دارد. اولا که محتوای خبر شما نباید خیلی تخصصی باشد (مگر آن که آن را فقط در یک سایت تخصصی مرتبط منتشر کنید). و بعد آن که محتوای شما نباید صرفا تبلیغی باشد. پست رپورتاژ شما یا باید به صورت خبری باشد یا آن که نکات آموزشی یا فنی در آن موجود باشد که در حین آموزش، سرویس خود را معرفی کنید و یا آن که گزارشی از موفقیتهای شما باشد. برای اطلاعات بیشتر به مقالات راهنمای ما در زمینه رپورتاژ آگهی مراجعه کنید۴- مدیااد
رتبه: ۲.۵/۵ مدیااد شروع خوبی در بازار رقابت داشت اما به زودی سقوط خود را نیز آغاز کرد. مدیااد برخلاف رقیب خود نتوانست آپدیتهای خوبی برای سیستم خود منتشر کند و نحوه نمایش تبلیغها خصوصا در شیوه همسان، بسیار ناکارآمد بوده است. دو مسالهای که در بازار کسب و کار کلیکی مطرح است یکی ناشران مطرح و دیگری جذب تبلیغ کنندگان است. گرچه مدیا اد در ابتدا توانست ناشران معتبری را برای درج تبلیغها به کار گیرد اما نحوه نمایش تبلیغها باعث شد رقابت را به یکتانت واگذار کند. اکنون ناشران بیشتر به سمت یکتانت گرایش پیدا می کنند و به همین خاطر تبلیغ دهندگان نیز کمتر به مدیااد روی می آورند. البته این امر به کارکرد توسعه دهندگان مدیا اد بی ارتباط نیست. تیم فنی و مدیریت این استارت آپ، نتوانست تصمیمها و اقدامات درست را در زمان درست مدیریت کند. به لحاظ فنی، کاستیهای زیادی در سیستم وجود دارد که رفع نشده است. گرچه انتظار زیادی در ابتدا از آن میرفت.
۵- اخبار رسمی
رتبه: ۴.۳/۵ اخبار رسمی چند سالی است که در زمینه انتشار رپورتاژ فعال است و پیش از آن که بسیاری از آژانسهای تبلیغی به سراغ نشر سیستماتیک رپورتاژ آگهی بروند این ایده را پرورش داده است. سرویس ویرایش پستها یا نگارش پست اختصاصی برای برندها و همچنین پکیجهای تخفیفی ناشران همه برای اولین بار توسط اخبار رسمی به کار گرفته شد. اما امروز با توجه به سرویسهایی که به نشر گسترده رپورتاژ می پردازند، اخبار رسمی از سایتهای محدودتری پشتیبانی میکند. اما علیرغم این مساله، پکیجهای تخفیفی اخبار رسمی تنوع بیشتری دارد. شما میتوانید بر حسب لینک فالو یا نوفالو، سایتها را انتخاب کنید. مثلا به هزینه کردن ۳ تا ۴ میلیون تومان، در جایی مثل تریبون میتوانید پست تان را در ۴ تا ۵ سایت منتشر کنید اما اخبار رسمی پست شما را در رسانههای بیشتری منتشر میکند. علاوه بر همین اینها، هر پست شما به طور رایگان در سایت اخبار رسمی و اخبار گوگل منتشر میشود. قابلیتی که در سرویسهای دیگر وجود ندارد. البته اخبار رسمی یک سرویس حرفهای و رسانه ای برای نشر رپورتاژ است. برای همین ابزارهای حرفهای تری به نسبت سایتهای دیگر که تنها به بخش مالی توجه دارند در اختیار شما قرار میدهد. در یک دو سال گذشته، ما نتایج خوبی نسبت به انتشار رپورتاژ به واسطه اخبار رسمی، برای سایتهای مختلف دست یافتیم.۶- تسمینو
رتبه: ۴.۲/۵ تسمینو هم یک سرویس رپورتاژ آگهی است که به بازار رقابت گسترده در این حوزه وارد شده است. تسمینو به واسطه تبلیغات گسترده خود، توانسته جایگان مناسبی در این میان بیابد.

۷- صباویژن
رتبه: ۳.۱/۵ صباویژن هم یکی از سرویسهایی است که نامی برای خود دست و پا کرده و البته قدمت بیشتری نسبت به سرویسهای ذکر شده دارد. سرویس تبلیغات صباویژن، وی پلاس نام دارد. اما مشکلاتی که درمورد مدیا اد گفته شد در اینجا نیز با شدت بیشتری وجود دارد. ما وارد پنل پورتال وی پلاس شدیم و سعی کردیم کمپینی ایجاد کنیم. اما هم رابط کاربری و هم ساختار کمپین، چندان ساده نبود. البته صباویژن یک پلتفرم جدید نیز ارایه داده که ظاهر مدرنتری دارد اما استفاه از آن نه تنها سادهتر نشده که میتوان گفت پیچیدهتر هم شده است. بخشهای نالازمی در ماژول ایجاد کمپین وجود دارد که اغلب آنها نیز الزامی است. همچنین قرار دادن تبلیغ در کمپین نیز برخلاف پلتفرمهای دیگر کار چندان سادهای نیست. به جای ساده کردن مراحل ساخت بنر، مراحل افزایش یافته و مثلا برای قرار دادن تصویر، بایستی تصویر را با استفاده از نرم افزار، به اندازه مورد نظر پلتفرم تبدیل کنید وگرنه امکان کراپ تصویر وجود ندارد. در اینجا نیز مثل مدیا اد، دستکم میبایست اعتبار خود را ۵۰۰ هزار تومان شارژ کنید تا بتوانید از سرویس استفاده کنید.
۸- نوین هاب
رتبه: ۴.۱/۵ نوین هاب یک سرویس مدیریت شبکههای اجتماعی است که بیمناسبت ندیدیم در این فهرست به آن اشاره کنیم. یکی از مهمترین روشهای بازاریابی آنلاین بدون شک استفاده از شبکههای اجتماعی است. نوین هاب با جمع کردن تمام شبکه های اجتماعی شما در یک جا، به شما کمک میکند خیلی آسان، شبکه های اجتماعی خود را مدیریت کنید. مطالب زیای در فرشمیکا در ارتباط با بازاریابی شبکههای اجتماعی و معرفی سرویسهای آن منتشر کردیم که به کمک آنها میتوانید برند خود را در مدت کوتاهی به یک اسم تبدیل کنید که همه درباره آن حرف میزنند.نتیجهگیری
همان طور که میبینید روز به روز بر تعداد سرویسهای تبلیغات آنلاین و کلیکی اضافه میشود به طوری که انتخاب یک سرویس موثر برای کسب و کارمان بسیار دشوار میشود. در فرشمیکا مطالب، راهنما و آموزشهای مختلفی منتشر شده که به کمک آن میتوانید بهترین و موثرترین روش بازاریابی و نوع اجرای آن برای سایت یا کسب و کار خود را فرا بگیرید. پس از آن که روش بازاریابی مناسبتان را انتخاب کردید از طریق این مقاله میتوانید بهترین و مناسبترین شرکت و آژانس تبلیغاتی را برای خود برگزینید. همان طور که در این مقاله شاهد بودید، سرویسهای مدیا اد و صباویژن در حال حاضر توسط ما پیشنهاد نمیشود (اگر در آینده تغییراتی در این سرویسها به وجود بیاید مقاله را آپدیت کرده و به شما اطلاع می دهیم). از باقی سرویسها هم برای تبلیغ کلیکی ما یکتانت را به شما پیشنهاد میدهیم و برای رپورتاژ آگهی استفاده از هر کدام از سرویسهای اخبار رسمی و تریبون توصیه میشود. اگر کسب و کارتان مربوط به موبایل است تبلیغ در تپسل را فراموش نکنید. در آپدیتهای این مقاله، جدای از تغییرات در سرویسهای ذکر شده، سرویسهای دیگری که شایستگی قرار گرفتن در این لیست را بیابند را معرفی کرده و به نقاط مثبت و منفی آنها خواهیم پرداخت.
نشر محتوا و بازنشر مطالب از رسانهها