0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.

در این مطلب قصد داریم نمونه‌هایی از برترین افزونه‌های بازاریابی وردپرس را با ذکر تمایزها و محاسن هر یک معرفی کنیم. قابلیت‌هایی که برای افزونه‌های بازاریابی بر طبق نیاز بازار و صاحبان سایت‌های ایرانی جهت مقایسه و تحلیل در نظر می‌گیریم مواردی مثل انواع متدهای بازاریابی و پشتیبانی از روش‌هایی مثل کد تخفیف و کد معرف، پشتیبانی از بازاریابی شبکه ای، انواع کمیسیون از جمله تعیین کمیسیون برای محصولات مختلف و .. می‌باشد.

چرا افزونه بازاریابی؟

چه چیز موجب می‌شود که یک صاحب سایت وردپرسی به یک افزونه بازاریابی نیاز پیدا کند؟ سیستم بازاریابی آنلاین یکی از مهم‌ترین، محبوب‌ترین و سودمندترین روش‌ها برای جذب ترافیک و افزایش فروش آنلاین است. در سایر روش‌های تبلیغات شما مجبورید هزینه گزافی متحمل شوید تا ترافیک بیشتری به سایت‌تان وارد شود و از طرفی این ترافیک می‌تواند هدفمند نبوده و نرخ تبدیل پایینی داشته باشد. یعنی مثلا از ۱۰۰ نفری که به سایت شما می‌آیند فقط یک نفر خرید کند. اما در روش همکاری در فروش، شما این امکان را دارید که فقط زمانی هزینه کنید که صد در صد، فروشی اتفاق افتاده باشد. هیچ یک از روش‌های تبلیغ دارای نرخ تبدیل ۱۰۰٪ نیست و به خاطر همین، همکاری در فروش، امروزه بهترین شیوه بازاریابی و تبلیغ آنلاین به شمار می‌آید.

به کمک سیستم همکاری در فروش، شما ترافیک هدفمند زیادی به سایت خود جذب می‌کنید که البته این به فعالیت شما و بازاریابان‌تان بستگی دارد. به جای این‌که شما در سایت‌ها و یا شبکه تبلیغات، سایت و خدمات یا محصولات خود را تبلیغ کنید، بازاریاب‌ها در سایت شما ثبت نام می‌کنند و بدون این‌که نیاز به هزینه کردن داشته باشید آنها سایت و محصولات شما را تبلیغ می‌کنند و در صورتی که کار آنها موفقیت‌آمیز بود، به آنها پول پرداخت می‌کنید. افزونه‌های بازاریابی این روند را برای شما تسهیل می‌کنند. از ثبت نام بازاریاب گرفته تا رصد کردن فعالیت‌های‌شان و ترافیکی که به سایت می‌آورند و رصد کردن خریدهای کسانی که از طریق آنها به سایت وارد شده‌اند تا مراحل پرداخت پول به بازاریاب‌ها، همه به صورت خودکار در افزونه بازاریابی مورد پردازش قرار می‌گیرد.

حال با این توضیحات، می‌توانیم به سراغ برترین افزونه‌های بازاریابی وردپرس برویم که در چند سال اخیر و طی بررسی‌های کارشناسی، استفاده کاربران و موارد دیگری چون محبوبیت و نظر و امتیاز خریداران، توانسته‌اند نظر ما را جلب کرده و در این لیست قرار بگیرند.

moduels

افزونه همکاری در فروش Ultimate Affiliate Pro

این افزونه بی‌شک جامع‌ترین و قدرتمندترین افزونه همکاری در فروش است که از زمان انتشارش در حدود ۶ سال پیش تا به امروز، هیچ افزونه‌ای نتوانسته در جامعیت و قدرت از این افزونه پیشی بگیرد و همواره، میزان قابلیت‌های ارایه شده در این افزونه به تنهایی (بدون ادآن‌ها) از سایر افزونه‌ها بیشتر بوده است. البته ادآن‌هایی هم توسط سازندگان افزونه ارایه شده و یک ادآن هم بر اساس نیاز کاربران ایرانی توسط گروه فرشمی عرضه شده، اما با این حال قابلیت‌هایی که در افزونه اصلی موجود است از تمام افزونه‌های دیگر پیشی می‌گیرد.

در زمان انتشار این افزونه تنها رقیب آن افزونه AffiliatesWP بود اما میزان امکانات این دو افزونه با هم قابل مقایسه نبود. افزونه AffiliatesWP دارای ادآن‌های بی‌شماری بود و بسیاری از قابلیت‌ها را (مثل بازاریابی شبکه‌ای) می‌توانستید از طریق ادآن‌ها اضافه کنید و بنابراین برای استفاده از این افزونه مجبور بودید افزونه‌های زیادی روی سایت نصب کنید و این کار به لحاظ فنی اثرات منفی بر کارکرد سایت شما دارد. اما در افزونه Ultimate Affiliate شما تقریبا تمام امکانات افزونه‌ها دیگر را داشتید به همراه تعدادی قابلیت اضافی که البته افزونه‌های دیگر بعدها اضافه کردند. قابلیت‌های جذابی مانند:

  • سیستم رتبه برای بازاریاب‌ها بر اساس فعالیت‌های شان
  • بنرساز داخلی
  • سیستم کیف پول
  • پشتیبانی از انواع متدها از جمله لینک ارجاع، بازاریابی کلیکی، کد تخفیف و ..
  • پشتیبانی از بازاریابی شبکه ای (۳ متد)
  • سیستم آفر و تعیین کمیسیون متفاوت برای محصول یا دسته محصول
  • پشتیبانی از ووکامرس و EDD
  • و ده‌ها قابلیت دیگر

در کنار این محاسن اگر بخواهیم اشاره‌ای هم به معایب این افزونه بکنیم یکی سرعت افزونه و دیگری پیچیدگی کار با آن است. البته هر دوی این معایب مربوط به کامل بودن آن و امکانات بسیار زیاد آن است که همین قابلیت‌های متنوع باعث شده افزونه کمی در سرعت سایت اثر منفی بگذارد و کار با آن کمی پیچیده باشد. البته این مشکلات نیز امروزه رفع شده و در آپدیت‌ها سرعت افزونه بهبود یافته و آموزش‌های ویدیویی برای افزونه و طرز کار آن وجود دارد. بدیهی است افزونه‌ای که به شما امکان پیاده‌سازی تقریبا هر نوع سناریویی را مانند یک نرم‌افزار اختصاصی بدهد دارای کمی پیچیدگی باشد.

لازم به ذکر است قابلیت‌هایی مثل درخواست برداشت وجه و بازاریابی شبکه ای با کد معرف در قالب ادآن برای این افزونه ارایه شده است.

توضیحات بیشتر و دانلود افزونه

پکیج افزونه به همراه ادآن‌ها

aff dash

افزونه برنامه بازاریابی برای وردپرس و ووکامرس

گرچه در نام این افزونه فقط از ووکامرس گفته شده اما از افزونه Easy Digital Downloads هم پشتیبانی می‌کند. این افزونه برعکس افزونه بالایی، یک افزونه ساده با کارکرد آسان است که به راحتی می‌توانید تنظیمات آن را انجام داده و پس از فعالسازی به سرعت می‌توانید کار با آن را آغاز کنید.

این افزونه به نظر می‌رسد تمرکز خود را بر پشتیبانی از قابلیت‌های مربوط به بازاریابی شبکه ای گذاشته است و به همین خاطر از متدهای ماتریکس اجباری، باینری، یونیلول و نامحدود پشتیبانی می‌کند. همچنین امکان پاداش برای ثبت نام کاربر، کد معرف برای بازاریاب، اختصاص کد تخفیف برای بازاریابی، تعیین سطوح، بازاریابی بر اساس محصولات خاص یا دسته‌های محصول و امکان ساخت بنر در این افزونه وجود دارد. این افزونه دارای یک پنل مدرن و زیبا برای بازاریاب هست که می‌توانید دموی آن را مشاهده کنید.

mlm dash

از قابلیت‌های ممتاز این افزونه می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • پشتیبانی از ۴ متد بازاریابی شبکه ای
  • کمیسیون دو طرفه (اختصاص کد تخفیف برای محصولات جهت بازاریابی)
  • امکان ایجاد کمیسیون یا ارجاع به صورت دستی از طرف مدیر
  • پشتیبانی از ووکامرس و Easy Digital Downloads
  • قواعد ایجاد کمیسیون پویا و شرطی (شامل کمیسیون به ازای هر محصول، همه محصولات، دسته محصول)
  • بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی
  • تعیین رنک و رتبه‌های بازاریابی

توضیحات بیشتر و دانلود افزونه

WpWc Affiliate Program cover

افزونه بازاریابی Sumo Affiliates

این افزونه را می‌تواند حد وسط دو افزونه بالا دانست. در واقع این افزونه هم امکانات متنوعی دارد هم کارکردی ساده. مانند افزونه Ultimate Affiliate ماژول‌های متنوعی در داخل خود دارد که هر قابلیتی که خواستید را می‌توانید فعال یا غیرفعال کنید. اما با حذف برخی از قابلیت‌های شخصی‌سازی که افزونه مذکور برای آن‌که کاربر بتواند هر ساختاری را پیاده کند داخل خود تعبیه کرده، این افزونه توانسته به شکل ساده شده‌ای امکانات خوبی در اختیار شما قرار دهد. این افزونه همچنین سرعت بالاتری نسبت به دو افزونه دیگر داشته و عملکرد روانی به لحاظ فنی دارد. این افزونه هم بدون نیاز به نصب افزونه جانبی تمام قابلیت‌های بازاریابی را در داخل خود قرار داده است.

admin view1

از قابلیت‌های مهم این افزونه می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • امکان فعال و غیرفعال کردن حساب، تعیین نوع و مقدار کمیسیون اختصاصی محصول، سرشاخه و .. در بخش ویرایش بازاریاب توسط ادمین
  • امکان فعال کردن دسته جمعی حساب بازاریابی برای: کل کاربران سایت به صورت یکجا و یا کاربران انتخابی
  • پشتیبانی از متدهای لینک ارجاع، کد معرف و اتصال کد تخفیف به بازاریاب
  • پشتیبانی از سیستم کیف پول و تبدیل درآمد به اعتبار خرید
  • سیستم جامع اطلاع‌رسانی بر اساس ایمیل، پیامک (Twilio) و نوتیفیکیشن موبایل (Pushover)
  • سیستم تنظیم بازاریابی شبکه ای و چندسطحی یا MLM
  • امکان ثبت درخواست وجه از طرف بازاریاب در پیشخوان بازاریاب و تعیین تنظیمات از پنل ادمین
  • امکان ساخت بنر از طریق پنل ادمین و نمایش خودکار بنرها در پیشخوان بازاریاب
  • گزارشات کامل ارجاعات، بازدیدها و پرداخت‌ها هم برای مدیر و هم بازاریاب

wallet dash

تنها کاستی‌های این افزونه یکی عدم پشتیبانی از EDD تا این نسخه فعلی و همچنین پشتیبانی تنها از یک متد بازاریابی شبکه ای که همان روش متداول ماتریکس اجباری است می‌باشد. اما در عوض برخی از قابلیت‌هایی که در افزونه‌های دیگر نیست یا نیاز به افزونه جانبی دارد در دخل این افزونه قرار گرفته است. بنابراین اگر سایت شما بر اساس ووکامرس است و نیاز به روش‌های پیچیده بازاریابی شبکه‌ای ندارید و لازم نیست یک داشبورد پیشرفته و حرفه‌ای در اختیار بازاریاب‌ها قرار دهید (بعضی اوقات یک داشبورد ساده‌تر باعث می‌شود بازاریاب‌ها سردرگم نشده و رغبت بیشتری کسب کنند) استفاده از این افزونه را توصیه می‌کنیم.

توضیحات بیشتر و دانلود افزونه

SUMO Affiliates Feature

نتیجه‌گیری: هر کدام از افزونه‌های بالا دارای امتیازات و نقاط قوت و کاستی‌هایی است که هر صاحب سایت می‌تواند بر اساس نیاز خود یکی از آنها را مورد استفاده قرار دهد. اگر با توضیحات ذکر شده باز هم نمی‌توانید تشخیص دهید که کدام یک افزونه‌ها با نیاز شما متناسب است و کاملا پاسخگوی سناریوی شماست این امکان نیز در سایت فرشمی ارایه شده که بتوانید پکیج تخفیفی شامل تمامی افزونه‌ها را تهیه کنید و خودتان هر کدام را تست کرده و افزونه مناسب را انتخاب کنید.

پکیج کامل تمام افزونه‌های بازاریابی

 

Source link

نقد سریال House of the Dragon
برترین افزونه‌های ووکامرس برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین قابل رقابت با فروشگاه‌های بزرگ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF