بهترین فیلم و سریال های کارنامه باران کوثری بر اساس سال انتشار مرتب شدهاند، نه کیفیت آنها
سریال شبکه مخفی زنان | افشین هاشمی | ۱۴۰۱
- نام کاراکتر: پروین اعتصامی
شبکه مخفی زنان سریال طنز تاریخی ساخته افشین هاشمی است که کوثری در نقشهای مختلفی بازی کرده است اما بازی و گریم او در نقش پروین اعتصامی شاعر نامدار ایرانی باعث شد در فضای مجازی بسیاری درباره حضور او اظهار نظر کنند.
سریال آفتاب پرست | برزو نیکنژاد | ۱۴۰۱
- نام کاراکتر: مهری گیرایی
آفتابپرست یکی دیگر از تجربههای بازیگری کوثری در نمایش خانگی است که در آن نقش یک دختر خبرنگار را بازی میکند که دغدغههای ضد فساد دارد و سعی میکند مافیای اقتصادی را پیدا کند. سریال حال و هوای طنز دارد و در جذب مخاطب موفق بود.
سریال ملکه گدایان | حسین سهیلیزاده | ۱۳۹۹
- نام کاراکتر: افرا بابایی
ملکه گدایان دومین سریال سهیلیزاده بعد از مانکن است که در نمایش خانگی تولید میشود و فیلیمو پخش آن را بر عهده داشت. داستان فیلم درباره مافیای مواد مخدر است که از طریق فروش شبکهای توسط کودکان کار مسیر آنها طی میشود. کوثری در نقش افرا دختری است که سرپرست کودکان کار است و آنها را مدیریت میکند. لحن لاتی و جنوب شهری او و بازی متفاوتی که ارائه میدهد جزو ماندگارترین نقشهایش به حساب میآید.
فیلم بیهمهچیز | محسن قرایی | ۱۳۹۹
- نام کاراکتر: نوری
بی همه چیز یکی از متفاوتترین چهرههای کوثری را به نمایش میگذارد. زن زشت و خل وضع روستا که در ماجرای ورود یک زن معروف به شهرشان حاشیههایی را درست میکند. بازی و گریم کوثری در این فیلم متفاوت از تمامی نقشهایش است و نشان میدهد او به نقطهای رسیده است که شهامت روبرو شدن با این مدل نقشها را پیدا کرده است.
فیلم گیجگاه | عادل تبریزی | ۱۳۹۹
- نام کاراکتر: مهتاب
گیجگاه ساخته عادل تبریزی یک کمدی نوستالژیک دهه هفتادی است که نگاه کارگردان به سینما و فضای اجتماعی زندگی ایرانیان در دهه ۷۰ شمسی معطوف است. کوثری در فیلم گیجگاه در نقش مهتاب بازی میکند که بعد از جدا شدن از همسرش حالا رابطه عاطفی با معلم ادبیات فرزندش برقرار میکند. فضای دلنشین و نوستالژیک فیلم تماشای آن را برای مخاطب دلپذیر میکند.
فیلم عامهپسند | سهیل بیرقی | ۱۳۹۸
- نام کاراکتر: افسانه شیرخدایی
این فیلم، تکمیل سهگانه سهیل بیرقی دربارهٔ زنان جامعه است که در شهرضا ساخته شدهاست. شخصیتهای محوری دو فیلم قبلی این فیلمساز را لیلا حاتمی و باران کوثری بازی میکردند که به ترتیب نمایندهای از زنان دهه ۵۰ و ۶۰ بودند، حالا شخصیت اصلی فیلم «عامهپسند»، نمایندهٔ زنی از دهه ۴۰ است که فاطمه معتمدآریا نقش او را به عهده دارد. کوثری در فیلم در نقش یک زن شهرستانی اهل شهرضا حضور دارد که بازی متفاوتی از خودش ارائه میدهد.
فیلم کشتارگاه | عباس امینی | ۱۳۹۸
- نام کاراکتر: اسماء
کوثری در کشتارگاه در نقش یک دختر جنوبی ظاهر میشود و بازی متفاوتی از خودش ارائه میکند. اسماء دختر مردی است که در ماجرای حضورش در تهران و تبادل گوشت با دلار کشته شده و حالا دخترش به دنبال جنازه و ردی از پدرش در تهران با شاگرد صاحب کشتارگاه روبرو میشود و دست از تعقیب بر نمیدارد. کشتارگاه فیلم خوش ساختی است و بازی کوثری بعد از حضور در روز سوم برای دومین بار است که نقش یک دختر جنوبی را با لهجه بازی میکند.
فیلم بیحسی موضعی | حسین مهکام | ۱۳۹۷
- نام کاراکتر: ماری
حسین مهکام که سابقه نویسندگی برای فیلمسازانی چون رضا کاهانی را دارد در چهارمین ساخته سینماییاش یک فیلم متفاوت و سورئال را جلوی دوربین میبرد. داستان فیلم درباره جلال است که با خواهرش ماری زندگی میکند. جلال متوجه میشود که ماری بدون اطلاع او با مرد ثروتمندی به نام شاهرخ ازدواج کردهاست. جلال در اعتراض به این موضوع وسایلش را جمع میکند و از خانه بیرون میزند تا به خانه دوستش بهمن برود. جلال در راه با راننده تاکسی عجیبی به نام ناصر آشنا میشود و با یکدیگر همراه میشوند. از سوی دیگر ماری که نگران جلال است تصمیم میگیرد همراه با شاهرخ به خانه بهمن برود…
فیلم سرکوب | رضا گوران | ۱۳۹۷
- نام کاراکتر: ملیحه
سرکوب داستان یک روز از یک خانواده است. مادر خانواده با بازی رویا افشار به دلیل مشکل آلزایمر تحت مراقبت توسط یک پرستار به نام ملیحه با بازی باران کوثری است. پدر خانواده همواره به آزار اذیت جسمی و روحی مادر و سه دختر میپرداخته و مدتی است که از خانه رفتهاست. دختر بزرگتر یک فرزند مبتلا به اوتیسم دارد. دختر وسط مدتی است با یک مرد دوست شدهاست که بعد از چند هفته متوجه میشود که این مرد همانند پدرش به آزار و اذیت جسمی و روحی وی میپردازد. دختر کوچکتر یک دختر دانشجو است که کودکی پرتنشی را به همراه پدرش گذراندهاست. در فیلم شاهد شنیدن خبر مرگ پدر خانواده هستیم اما هیچیک از اعضای خانواده حاضر به رفتن برای شناسایی جسد نیستند.
فیلم جاندار | حسین امیری دوماری و پدرام پورامیری | ۱۳۹۷
- نام کاراکتر: اسماء
کوثری در فیلم جاندار محور اصلی درام است. ماجرای یک قتل در شب عروسی اسماء آن هم از طرف برادر خواستگار سابق او که اجازه عروسی مجدد را به خانواده اسماء نمیدهد. اما اسماء برای آنکه برادرش که متهم به قتل است را نجات دهد چارهای جز طلاق از همسرش و ازدواج با خواستگار سابقش را ندارد. تصمیمی که البته به خاطر خواسته برادرش انجام نمیشود و برادرش برای حکم اعدام آماده میشود.
فیلم عرق سرد | سهیل بیرقی | ۱۳۹۶
- نام کاراکتر: افروز اردستانی
باران کوثری در ساختهای زنانه از سهیل بیرقی نقش یک فوتبالیست را بازی میکند که با همسرش که یکی از مجریان موجه تلویزیون است برای ادامه زندگی به چالش میخورد و در آستانه جدایی قرار دارد. افروز اردستانی نماد زنی است که برای حقوق طبیعیاش که در قانون نادیده گرفته شده میجنگد و در این میان از تمامی زورش استفاده میکند. اگرچه در جاهایی نیز موفق نمیشود.
فیلم آستیگمات | مجیدرضا مصطفوی | ۱۳۹۶
- نام کاراکتر: سمیرا
مجیدرضا مصطفوی بعد از ساخت فیلم انارهای نارس در دومین ساختهاش به سراغ یک مفهوم اجتماعی رفت و آستیگمات را درباره زندگی یک خانواده که درگیر اتفاقات مختلف و جنجال برای حفظ خانه و زندگیشان هستند ساخت. آستیگمات داستان مردی با بازی سیامک صفری است که بعد از جدایی چند ساله از خانواده برگشته و میخواهد خانهاش را از زن سابقش و پسر و عروس با بازی باران کوثری و نوه اش پس بگیرد. پسرش که در زیرزمین خانه زالو پرورش میدهد و میخواهد از این راه ثروتی بهم بزند، سعی میکند زن و مرد را آشتی دهد تا در خانه بمانند اما مادرش میخواهد با مردی دیگر ازدواج کند…
فیلم شنل | حسین کندری | ۱۳۹۵
- نام کاراکتر: صحرا
این فیلم داستان زنی به نام صحرا است که در ابتدای قصه همسر خود را از دست میدهد و برای رسیدگی به اموری به محل کار همسرش میرود و در آنجا متوجه میشود که همسرش با شناسنامه شخص دیگری به نام طاهر که نام فامیلیش با همسر صحرا یکی بوده و برایش کار میکرده، او را به عقد خود در آورده است، و حالا چون هنوز صاحب شناسنامه زنده است، صحرا میخواهد که نام او را از شناسنامه خود پاک کند، پس دوستانه این موضوع را با طاهر مطرح میکند، اما طاهر به فکر اخاذی کردن از صحرا میافتد…
فیلم سد معبر | محسن قرایی | ۱۳۹۵
- نام کاراکتر: نرگس
کوثری در سد معبر نقش همسر یکی از نیروهای انضباط شهری را بازی میکند که همسرش تلاش میکند با خرید کامیون از شغل فعلیاش که تنشهای زیادی دارد خلاص شود اما نرگس میخواهد با پول ارثی که از پدرش میرسد خانه بخرد چون برای آینده زندگیاش نگران است. فیلم کشمکش میان این زوج را نشان میدهد و روایتی اجتماعی از یک زندگی طبقه پایین جامعه ارائه میکند.
فیلم بینامی | علیرضا صمدی | ۱۳۹۵
- نام کاراکتر: ریحانه
بینامی روایتی خاص و متفاوت از ماجرای گمشدن و قتل یک انسان است. این فیلم روایتگر داستان زن و شوهری است که سالها پیش دانشجوی تئاتر بودند و با هم ازدواج میکنند و در یک کافی شاپ مشغول به کار میشوند، اما بر حسب اتفاق یکی از همکاران آنها گم میشود. قهرمان قصه به بهانه یافتن او به دنبال خود نیز در گذشته میگردد و سعی میکند از یک بحران خارج شود.
فیلم هفت ماهگی | هاتف علیمردانی | ۱۳۹۴
- نام کاراکتر: رعنا
این فیلم داستان زنی به نام رعنا است که در ماه هفتم بارداری خود است وی که یک بار دچار سقط جنین شده، به شوهر خود شک کرده، و این باعث مشکلاتی در زندگی آنها میشود، رعنا، با اصرار شوهرش، مهرداد، به خانهٔ پدرش در مرزنآباد میرود، اما در میانه راه دچار حادثه میشود.بر اثر ریزش کوه ضربه ی وارده شده باعث مرگ مغزی رعنا شده ولی بچه ی او سالم به دنیا میآید.
فیلم لانتوری | رضا درمیشیان | ۱۳۹۴
- نام کاراکتر: بارون
لانتوری سومین همکاری باران کوثری و درمیشیان است. نقش کوثری در لانتوری بارون است که با گروهی از اراذل دست به خلاف میزنند. محوریت فیلم لانتوری درباره اسیدپاشی است و معضل تلخ اسیدپاشی را روایت میکند و درباره قصاص پیرامون این معضل اجتماعی سخن میگوید.
فیلم کوچه بینام | هاتف علیمردانی | ۱۳۹۳
- نام کاراکتر: محدثه
این فیلم درباره دو خانواده سنتی است که در خانهای قدیمی زندگی میکنند. پسر جوان قرار است برای کار به خرم آباد برود. حاج مهدی عموی او با اصرار برایش بلیت هواپیما میگیرد و فردا خبر میرسد که هواپیما سقوط کردهاست و این آغاز درگیریها و چالش های داستان در زندگی این دو خانواده می شود… کوثری در نقش خواهر وسطی خانواده درگیر ماجرای زندگی پدرش حاج مهدی میشود که در نهایت معلوم میشود حمید که در ماجرای سقوط هواپیما جان باخته پسر حاج مهدی است.
فیلم خانه دختر | شهرام شاهحسینی | ۱۳۹۳
- نام کاراکتر: بهار
خانه دختر روایت تلخی از خودکشی زنی به اسم سمیرا است که به خاطر تجاوز در دوران کودکی دچار بحران شده و وقتی در بزرگسالی میخواهد ازدواج کند مسئله تجاوز مانع ازدواج آنها میشود. حالا دوستان سمیرا که بهار با بازی باران کوثری یکی از آنها است به دنبال دلایل خودکشی سمیرا میگردند.
فیلم عصبانی نیستم | رضا درمیشیان | ۱۳۹۲
- نام کاراکتر: ستاره
عصبانی نیستم عاشقانهای از رضا درمیشیان است که با رگههای سیاسی داستان زوج جوانی را روایت میکند که به خاطر فقر پسر دانشجو که از قضا ستارهدار شده و از دانشگاه هم اخراج شده نمیتوانند با هم ازدواج کنند. همین موضوع باعث شکل گیری یک تراژدی در پایان فیلم میشود.
فیلم آزمایشگاه | حمید امجد | ۱۳۹۰
- نام کاراکتر: نیلوفر پاکزاد
حمید امجد که عمده فعالیتش در تئاتر است در اولین ساخته سینماییاش هم با میزانسنی تئاتری و روایتی از یک آزمایشگاه بیمارستان و اتفاقات داخلش را به تصویر میکشد. لحن کمدی فیلم و فضای متفاوت آزمایشگاه و بازی متفاوت بازیگران از جمله کوثری، آزمایشگاه را به اثری دلنشین تبدیل کرده است.
فیلم بغض | رضا درمیشیان | ۱۳۹۰
- نام کاراکتر: ژاله
اولین فیلم سینمایی رضا درمیشیان روایتی از مهاجرت یک زوج و حضور در استانبول است. فیلم فضایی متفاوت از آثار با موضوع مهاجرت دارد و فیلمساز تلاش کرده است با یک دوربین رو دست و بی قرار سرگشتگی و آوارگی جوانان در کشورهای دیگر را به تصویر بکشد.
فیلم اسب حیوان نجیبی است | عبدالرضا کاهانی | ۱۳۸۹
- نام کاراکتر: نسترن
اسب حیوان نجیبی است اوج فیلمسازی کاهانی در ایران است. داستان یک پلیس قلابی که درگیر یکسری اتفاقات در یک شب میشود. کوثری در نقش نسترن همسر موسیقیدان مطرحی است که کارن همایونفر نقش آن را بازی میکند. نسترن با همسر سابق شوهرش که یک زن معتاد است بگو مگو میکند و اتفاقات جالبی را رقم میزند.
فیلم من مادر هستم | فریدون جیرانی | ۱۳۸۹
- نام کاراکتر: آوا دلنواز
من مادر هستم یکی از جنجالیترین فیلمهای فریدون جیرانی است. داستان فیلم درباره تجاوز و قتل است و کوثری در نقش آوا نقش دختری را ایفا میکند که به خاطر اعتماد به یکی از نزدیکان و به واسطه بی بند و باری خانوادگی مورد تجاوز قرار میگیرد و در این اتفاق فرد متجاوز کشته میشود و حالا آوا متهم به قتل است و قصاص میشود. فیلم فضای تلخ و هشداردهندهای دارد و در زمان اکران واکنشهای متفاوتی را برانگیخت.
فیلم قصه پریا | فریدون جیرانی | ۱۳۸۹
- نام کاراکتر: حدیث مسرور
کوثری در قصه پریا در نقش یک دختر محجبه و مذهبی ظاهر شده است که عاشق پسری است که به دلیل ارتباط با دختر دیگر به اعتیاد گرفتار شده است. روایت جیرانی در قصه پریا درباره تقابل سنت و مدرنیته و عشق میان یک فرد مذهبی و یک فرد با اعتقادات معمولی است.
فیلم لطفاً مزاحم نشوید | محسن عبدالوهاب | ۱۳۸۸
- نام کاراکتر: روشنک
لطفا مزاحم نشوید سه داستان به هم پیوسته با شخصیتهای مختلف را در طی یک روز در تهران روایت میکند.
داستان اول، زوج جوانی را دنبال میکند که با هم اختلاف دارند و کارشان بعد از دعوا و کتک کاری به کلانتری میکشد. مرد که مجری برنامههای اخلاقی تلویزیونی است، از واکنش زن جا میخورد و سعی میکند او را از شکایت منصرف سازد، در حالی که همزمان تلاش دارد وضعیت جفنگی را که در آن گرفتار آمده، از دیگران پنهان کرده یا عادی جلوه دهد. باران کوثری در نقش روشنک و همسرش افشین هاشمی است که با هم بگو مگو دارند و داستان آنها به دو داستان دیگر پیوند میخورد.
فیلم هیچ | عبدالرضا کاهانی | ۱۳۸۸
- نام کاراکتر: یکتا
هیچ یکی از کمدیهای ابزورد و متفاوت سینمای ایران است که روایتی عجیب از شکل گیری کلیه در بدن یک مرد را روایت میکند که خانواده آنها را وسوسه میکند تا از این راه پول در بیاورند. فروختن کلیههای اضافه مرد زندگی این خانواده پر جمعیت و جنوب شهری را دچار مشکل میکند و آنها را به جان هم می اندازد. کوثری در نقش یکی از دختران کاراکتر اصلی در فیلم بازی میکند و او هم روایتهای جالبی را رقم میزند.
فیلم پستچی سه بار در نمیزند | حسن فتحی | ۱۳۸۷
- نام کاراکتر: سارا
ساخته حسن فتحی یکی از متفاوتترین فیلمهای ایرانی از لحاظ ساختار و فرم روایت است. فتحی سه مقطع تاریخی را در یک ساختمان قدیمی روایت میکند و در هر طبقه یک بخشی از تاریخ ایران درون آن شکل میگیرد. کوثری نیز در یکی از این طبقات بازی میکند. فیلم را باید در گونه وحشت گذاشت و حضور متفاوت بازیگران به فیلم اعتبار بیشتری بخشیده است.
فیلم حیران | شالیزه عارفپور | ۱۳۸۶
- نام کاراکتر: ماهی
اولین و تا اینجا آخرین ساخته شالیزه عارفپور روایتی از یک عشق میان دختر روستایی و جوان افغانستانی است. باران کوثری در نقش ماهی با پسری از افغانستان ازدواج میکند و عشق میان آنها چیزی نیست که خانواده ماهی موافقش باشند و برای همین سختیهای زندگی آنها را با چالشهایی روبرو میکند.
فیلم دایرهزنگی | پریسا بختآور | ۱۳۸۶
- نام کاراکتر: شیرین
تنها ساخته سینمایی پریسا بختآور داستان یک دزدی از ساختمانی در بالا شهر تهران است که توسط شیرین با بازی باران کوثری شکل میگیرد. حضور شیرین و دوستش در قامت نصاب ماهواره و درگیریهای داخل ساختمان از دایره زنگی فیلمی دلنشین ساخته است که مخاطب را با خودش همراه میکند.
فیلم توفیق اجباری | محمدحسین لطیفی| ۱۳۸۶
- نام کاراکتر: سیمین
کوثری در توفیق اجباری در نقش همسر محمدرضا گلزار هنرپیشه مشهور بازی میکند که زندگیشان به خاطر حواشی شهرت شوهرش به چالش کشیده میشود و کشمکشهای بسیاری را در بر دارد. فیلم در زمان اکرانش مخاطبان بسیاری را جذب کرد و فضای طنز فیلم توانست گیشه موفقی را برای سازندگانش رقم بزند.
فیلم روز سوم | محمدحسین لطیفی | ۱۳۸۵
- نام کاراکتر: سمیره
روایت محمدحسین لطیفی از نجات دختری که توسط برادرش در میان بحبوحه جنگ ایران و عراق و تجاوز ارتش بعث به خاک خرمشهر در حیاط خانه مخفی شده است آنقدر پتانسیل برای کوثری داشت که با بازی چشمگیر خود اولین سیمرغ بازیگری را به خاطر بازی در این فیلم دریافت کرد.
سریال صاحبدلان | محمدحسین لطیفی | ۱۳۸۵
- نام کاراکتر: دینا
شاید کوثری شهرت عمومیاش در جامعه را مدیون حضور در سریال ویژه ماه مبارک رمضان شبکه یک در سال ۸۵ باشد. بازی در سریال صاحبدلان ساخته محمدحسین لطیفی که به اعتقاد بسیاری از منتقدان یکی از برترین آثار تلویزیون در حوزه مسائل دینی بود و توانست مخاطب میلیونی را جذب کند. کوثری در نقش دینا نوه سیدخلیل صحافزاده پیرمرد مومن و با خدایی را بازی میکند که پدربزرگش یک قرآن قدیمی و نفیس را صحافی کرده و داستانهای مختلف قرآنی درون زندگیشان رخ میدهد. بازی کوثری در نقش یک دختر جسور و مومن توانست شهرت بسیاری برای او داشته باشد و دیگر نام فرزند بنیاعتماد بودن را از خودش بردارد.
فیلم خون بازی | رخشان بنیاعتماد و محسن عبدالوهاب | ۱۳۸۵
- نام کاراکتر: سارا
نقطه عطف کارنامه کاری کوثری بازی در خونبازی است. اعتماد بنیاعتماد به دخترش و سپردن یک نقش سخت به او و بازی در نقش یک دختر معتاد باعث شد جایگاه او به عنوان یک بازیگر حرفهای تثبیت شود. در سالی که کوثری با دو فیلم خون بازی و روز سوم در جشنواره فجر حاضر بود توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر را دریافت کند.
فیلم تقاطع | ابوالحسن داوودی | ۱۳۸۴
- نام کاراکتر: مهسا
مهسا یک دختر عروسکگردان است که در جریان یک کل کل در رانندگی با دو جوان با ماشینش از پل پرت شده و میمیرد. روایت متفاوت داودی در تقاطع که برای اولین بار در سینمای ایران از روایت موازی شخصیتها از یک حادثه استفاده کرد یکی از فیلمهای دیدنی سینمای ایران است.
فیلم گیلانه | رخشان بنیاعتماد و محسن عبدالوهاب | ۱۳۸۳
- نام کاراکتر: میگل
گیلانه روایت تلخی است از عواقب جنگ و نگهداری مادر از فرزند جانبازش که روزهای سختی را پشت سر میگذارند. این فیلم اول یک اپیزود کوتاه از بنیاعتماد بود که او تصمیم میگیرد برای آنکه برای نمایش در سینما آماده شود بخش اول آن را بسازد و برای همین در بخش نخست فیلم و قبل از اعزام به جبهه داستان زندگی گیلانه با بازی فاطمه معتمدآریا را روایت میکند. کوثری در نقش میگل دختر گیلانه حضور دارد که البته در نیمه دوم فیلم هیچ حضوری ندارد و تنها تکمیل کننده درام قصه است.
فیلم خوابگاه دختران | محمدحسین لطیفی | ۱۳۸۲
- نام کاراکتر: رویا
یکی از فیلمهای مهم کارنامه کوثری که نقش مهمی در دیده شدن او به عنوان یک بازیگر حرفهای داشت. خوابگاه دختران از معدود فیلمهای موفق ایرانی در گونه وحشت و دلهره است و کوثری جوان با اینکه ۱۸ سال سن داشت حضور موفقی در این فیلم داشت.
فیلم رقص در غبار | اصغر فرهادی | ۱۳۸۱
- نام کاراکتر: ریحانه
رقص در غبار بعد از بهترین بابای دنیا دومین تجربه بازیگری کوثری در فیلمی غیر از فیلم مادرش است. ماجرای فیلم درباره ریحانه و یوسف است که میخواهند با هم ازدواج کنند اما حرفهایی که درباره مادر ریحانه به عنوان یک زن بدکاره میزنند باعث میشود یوسف را مجبور کنند تا ریحانه را طلاق دهد.
فیلم زیر پوست شهر | رخشان بنیاعتماد | ۱۳۷۹
- نام کاراکتر: محبوبه
اولین حضور جدی کوثری در سینما و در سنین نوجوانی با حضور در فیلم مهم زیر پوست شهر رقم خورد. محبوبه یکی از کاراکترهای خانهای بود که گلاب آدینه در نقش طوبی مادرش بود و زندگی هر یک از فرزندانش روایتی غریب داشت. زیر پوست شهر به گواه نظر منتقدان از آثار برتر سینمای اجتماعی ایران است که تا امروز نیز دیدن آن میتواند یک اتفاق خوب برای هر بیننده باشد.
مرور آمار تماشاگران و مخاطبان کارنامه باران کوثری
باران کوثری؛ ستاره در نقشآفرینیهای متفاوت
احمد شاهوند | باران کوثری امسال وارد سی و هفتمین سال زندگیاش میشود. او که فرزند رخشان بنیاعتماد و جهانگیر کوثری (تهیهکننده سینما و مفسر و گزارشگر قدیمی فوتبال) است سال گذشته حضوری متفاوت را در سریال «ملکه گدایان» به کارگردانی حسین سهیلیزاده در پلتفرم فیلیمو تجربه کرد و تا به امروز ۴۶ فیلم با نقش آفرینی او در سینماهای ایران به نمایش درآمده که از این میان «توفیق اجباری» ساخته محمدحسین لطیفی پرتماشاگرترین اثر کارنامه سینماییاش به حساب میآید. در ادامه نگاهی آماری خواهیم داشت بر تعداد تماشاگران آثار اکران شده باران کوثری.
دهه ۷۰ | زیر سایه مادر
باران کوثری با وجود آنکه که بازی در سینما را در ۶ سالگی و با بازی در فیلم سینمایی «بهترین بابای دنیا» (۱۳۷۰) ساخته داریوش فرهنگ آغاز کرد اما در ادامه و تا پایان دهه ۷۰ تنها فقط در ساختههای مادرش رخشان بنیاعتماد نقشآفرینی کرد: «نرگس» (۱۳۷۰)، «روسری آبی» (۱۳۷۳)، «بانوی اردیبهشت» (۱۳۷۶)، فیلم کوتاه «باران و بومی» (از مجموعه «داستان های جزیزه») (۱۳۷۷) و «زیر پوست شهر» (۱۳۷۸) و شاید خوش شانس بود که از این میان سه فیلم با استقبال خیلی خوبی در گیشه مواجه شدند.
«نرگس» در دهمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی، سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن (محمدرضا علیقلی) و دیپلم افتخار بهترین فیلمبرداری (حسین جعفریان) را از آن خود کرد. ضمن اینکه از فریماه فرجامی به خاطر بازی قابل اعتنا و تحسین برانگیزش و همچنین پرویز آبنار برای صدابرداری سخت فیلم تقدیر شد. نویسندگان و منتقدان «نرگس» را که یادآور سینمای خیابانی دهه ۵۰ سینمای ایران بود، ستودند و فیلم رخشان بنیاعتماد همچنان پس از گذشت ۳ دهه یکی از بهترین فیلمهای تاریخ سینمای ایران است. «نرگس» در تاریخ ۸ مهر سال ۱۳۷۱ در سینماهای ایران اکران شد و توانست ۹۶۰ هزار تماشاگر را روانه سالنهای نمایش دهنده کند و در جایگاه ۱۲ جدول پربینندهترینهای سال بایستد. در آن سال «دیگه چه خبر؟» ساخته تهمینه میلانی با ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار مخاطب، عنوان پرتماشاگرترین فیلم سال را از آن خود کرده بود.
«روسری آبی» دیگر ساخته رخشان بنیاعتماد با هنرنمایی عزتالله انتظامی، فاطمه معتمدآریا، گلاب آدینه، جمشید اسماعیل خانی، افسر اسدی، باران کوثری، فرهاد اصلانی و … هم یکی از آثار قابل اعتنای جشنواره سیزدهم فیلم فجر بود. کسب ۲ سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش مکمل زن (گلاب آدینه) دستاورد فیلم بنیاعتماد از جشنواره فیلم فجر بود. ضمن اینکه نویسندگان و منتقدان هم روی خوش به فیلم نشان دادند.
باران کوثری در «روسری آبی» نقش صنوبر خواهر نوبر کردانی (فاطمه معتمدآریا) را بر عهده داشت. فیلم در تاریخ ۱۲ مهر ۱۳۷۴ در سینماهای ایران به روی پرده رفت و موفق شد بیش از ۱ میلیون و ۲۱۸ هزار مخاطب را روانه سالنهای سینمای کند و در رتبه ۱۰ جدول پربینندهترینهای سال قرار گیرد. آن سال فیلم «پرواز از اردوگاه» ساخته حسن کاربخش با ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر عنوان پرتماشاگرترین فیلم سال را به دست آورد و فیلم «میخواهم زنده بمانم» به کارگردانی ایرج قادری با جذب بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مخاطب در رده دوم ایستاد.
دیگر فیلم باران کوثری «زیر پوست شهر» ساخته رخشان بنیاعتماد بود که در سال ۱۳۷۸ ساخته شد و همان سال بدون حضور در جشنواره فیلم فجر راهی اکران سینماها شد. کوثری برای اولین بار در این فیلم نقش جدی و پررنگی داشت و اتفاقا نشان داد که بازیگر توانمندی است. «زیر پوست شهر» با حضور بازیگرانی چون گلاب آدینه، محمدرضا فروتن، ابراهیم شیبانی، محسن قاضی مرادی، حمیرا ریاضی، مهراوه شریفینیا، مریم بوبانی، علیرضا اوسیوند، نازنین فراهانی و … بیشتر از دو فیلم قبلی بنیاعتماد از جانب نویسندگان و منتقدان تحسین شد و توانست از چهارمین جشن خانه سینما ۴ تندیس بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول زن (گلاب آدینه)، بهترین صداگذاری (محمدرضا دلپاک) و بهترین چهرهپردازی (مهری شیرازی) را کسب کند. ضمن اینکه بعدها و در سال ۱۳۸۰ جایزه نتپک بهترین فیلم جشنواره کارلو وی واری و همچنین جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم مسکو هم به «زیر پوست شهر» تعلق گرفت.
فیلم رخشان بنیاعتماد در تاریخ ۴ آبان سال ۱۳۷۹ اکران عمومی شد و بیش از ۱ میلیون و ۶۸۷ هزار تماشاگر از آن دیدن کردند و رتبه ۴ جدول پربینندهترینهای سال به «زیر پوست شهر» رسید. در آن سال «شوکران» ساخته بهروز افخمی با ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مخاطب عنوان پرتماشاگرترین فیلم سال را از آن خود کرد. بنیاعتماد پس از «روسری آبی» و قبل از «زیر پوست شهر» فیلم شخصی «بانوی اردیبهشت» را ساخت که باران کوثری هم در آن نقش کوتاهی ایفا کرده بود.
دهه ۸۰ | سیمرغ، فرهادی و تثبیت جایگاه
باران کوثری در دهه ۸۰ در ۱۸ فیلم حضور داشت که از این میان میتوان به فیلمهای مهمی چون «رقص در غبار» (اصغر فرهادی)، «خوابگاه دختران» و «روز سوم» (محمدحسین لطیفی»، «تقاطع» (ابوالحسن داودی)، «خون بازی» (رخشان بنی اعتماد)، «دایره زنگی» (پریسا بختآور)، «هیچ» و «اسب حیوان نجیبی است» (عبدالرضا کاهانی) اشاره کرد.
کوثری در دهه ۸۰ هم ۳ فیلم پرتماشاگر با تعداد مخاطبان بالای یک میلیون نفر داشت: «خوابگاه دختران» و «توفیق اجباری» هر دو ساخته محمدحسین لطیفی و «دایره زنگی» به کارگردانی پریسا بختآور.
شاید این از خوش شانسی باران کوثری باشد که در اولین ساخته اصغر فرهادی با نام «رقص در غبار» نقش آفرینی کرده است. فرهادی پس از ساخت مجموعه «داستان یک شهر» و همچنین مشارکت در نگارش فیلمنامه «ارتفاع پست» با ابراهیم حاتمیکیا در سال ۱۳۸۱ دست به کار ساخت اولین فیلم سینماییاش شد که در بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر جایزه ویژه هیات داوران را از آن خود کرد و در جشن خانه سینما هم موفق به کسب ۴ تندیس بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه (اصغر فرهادی، محمدرضا فاضلی و علیرضا بذرافشان)، بهترین بازیگر نقش اول مرد (فرامرز قریبیان) و بهترین صدابرداری (حسن زاهدی) شد. همچنین «رقص در غبار» در مراسم جوایز آسیاپاسیفیک (۲۰۰۳) جوایز بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش اول مرد (فرامرز قریبیان) را به دست آورد.
«رقص در غبار» اما در گیشه موفق نبود. این فیلم در تاریخ ۵ آذر سال ۱۳۸۲ در سینماهای ایران به نمایش درآمد و تنها نزدیک به ۳۴ هزار تماشاگر را جذب سالنهای نمایش کرد و در جایگاه ۴۳ جدول پرمخاطبترینهای سال ایستاد.
«خوابگاه دختران» به کارگردانی محمدحسین لطیفی که پس از «شب بیست و نهم» یکی از آثار موفق در ژانر وحشت سینمای ایران به شمار می رود با نقش آفرینی بازیگرانی چون باران کوثری، مجید صالحی، صادق صفایی، نگار جواهریان، اسماعیل پوررضا، فرحناز منفی ظاهر و … بدون حضور در جشنواره فیلم فجر در تاریخ ۲۴ آبان ۱۳۸۳ به اکران عمومی درآمد و توانست نزدیک به ۱ میلیون و ۵۹۰ هزار نفر را روانه سالنهای نمایش کند و پس از فیلمهای «کما» و «مارمولک» عنوان سومین فیلم پرتماشاگر سال را به خود اختصاص دهد.
باران کوثری سرانجام برای هشتمین حضور در فیلمی به کارگردانی مادرش به جایزه رسید. او در بیست و پنجمین دوره فیلم فجر با هنرنمایی در فیلمهای «خون بازی» (رخشان بنی اعتماد و محسن عبدالوهاب) و «روز سوم» (محمدحسین لطیفی) سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را از آن خود کرد. هر ۲ فیلم از مهمترین و بهترین آثار آن دوره جشنواره بودند. لطیفی با سرعتی باورنکردنی فیلم پرهزینه «روز سوم» را با بازی پوریا پورسرخ، حامد بهداد، برزو ارجمند و … به جشنواره رساند و سیمرغ بلورین بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را به دست آورد و همچنین سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس (محسن نوروزی) به فیلم «روز سوم» رسید.
سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه (رخشان بنیاعتماد، نغمه ثمینی، فرید مصطفوی، محسن عبدالوهاب)، بهترین تدوین (سپیده عبدالوهاب)، بهترین چهرهپردازی (مهرداد میرکیانی) و بهترین اثر هنر و تجربه برای فیلمبرداری (محمود کلاری) هم به فیلم «خون بازی» رسید و باران کوثری از این حیث که برای هر ۲ فیلمی که بخش مهمی از جوایز جشنواره را به خود اختصاص داده بودند، سیمرغ بلورین گرفته بود، در تاریخ برگزاری جشنواره فیلم فجر رکورددار شد. بیتا فرهی، مسعود رایگان و بهرام رادان از بازیگران اصلی «خون بازی» بودند. بیتا فرهی پس از درخشش در «هامون» و «بانو»، پس از سالها بار دیگر با نقشآفرینی تحسینبرانگیزش درخشید.
«روز سوم» در تاریخ ۲۳ خرداد سال ۱۳۸۶ اکران شد و نزدیک به ۴۳۰ هزار نفر از آن دیدن کردند و رتبه ۸ جدول پرتماشاگرترینهای سال به فیلم محمدحسین لطیفی رسید. «خون بازی» هم نوروز سال ۱۳۸۶ در سینماهای ایران به نمایش درآمد و حدود ۲۸۰ هزار نفر مخاطب جذب کرد و در رتبه ۱۵ جدول پربینندهترینهای سال قرار گرفت.
کمدی رمانتیک «توفیق اجباری» که محمدحسین لطیفی آن را بلافاصله پس از ساخت «روز سوم» جلوی دوربین برد، بدون حضور در جشنواره فیلم فجر و با بازی محمدرضا گلزار، باران کوثری، رضا عطاران، نیوشا ضیغمی و … در تاریخ ۱۶ آبان ۱۳۸۶ در سینماهای ایران به نمایش درآمد و بیش از ۱ میلیون و ۸۳۰ هزار تماشاگر از آن دیدن کردند و پس از فیلم «اخراجیها» و با اختلافی اندک، عنوان دومین فیلم پرمخاطب سال را به دست آورد.
کوثری در سال ۱۳۸۶ در اولین فیلم سینمایی پریسا بختآور با فیلمنامهای نوشته اصغر فرهادی ایفای نقش کرد: «دایره زنگی». فیلمی پربازیگر و خوش ریتم و داستانگو و با حضور صابر ابر، مهران مدیری، محمدرضا شریفی نیا، حامد بهداد، امین حیایی، نیما شاهرخ شاهی، گوهر خیراندیش، بهاره رهنما، امید روحانی، نیلوفر خوش خلق، نگار فروزنده، مهدی پاکدل، امیر نوری، سارینا فرهادی، محسن قاضی مرادی، اکرم محمدی، ملیکا شریفی نیا، رامین راستاد و … که در آستانه برگزاری بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر و به دلیل عدم حضور در بخش مسابقه از حضور در آن انصراف داد، نوروز سال ۱۳۸۷ به روی پرده سینماهای ایران رفت و ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از آن استقبال کردند و عنوان دومین فیلم پرتماشاگر سال را به دست آورد.
دهه ۹۰ | دوران اوج بازیگری
باران کوثری در دهه ۸۰، بیست و دو فیلم سینمایی بر پرده سینماهای ایران داشت که از این میان برای نقش آفرینی در فیلم «کوچه بی نام» دومین سیمرغ بلورین کارنامه بازیگریاش را به دست آورد و بازیهای در خور توجه و تحسین برانگیزی در بیشمار فیلم سینمایی از خود بر جای گذاشت که از آن جمله میتوان به هنرنمایی او در فیلمهای «من مادر هستم» (فریدون جیرانی)، «بغض» و «عصبانی نیستم» (رضا درمیشیان)، «قصهها» (رخشان بنی اعتماد)، «سد معبر» و «بی همه چیز» (محسن قرایی)، «عرق سرد» (سهیل بیرقی)، «جان دار» (حسین امیری دوماری، پدرام پورامیری)، «بی حسی موضعی» (حسین مهکام) اشاره کرد.
از میان این ۲۲ فیلم، تنها یک فیلم توانست در گیشه گلیمش را از آب بیرون بکشد: «لانتوری» و یک فیلم هم تماشاگر متوسطی داشت: «کوچه بی نام».
حضور در دو فیلم «قصه پریا» و «من مادر هستم» ساخته فریدون جیرانی در اواخر و اوایل دهه ۸۰ و ۹۰ تجربه موفقی برای باران کوثری بود. هر دو فیلم موفق به حضور در جشنواره فیلم فجر نشدند و مستقیم به روی پرده سینماهای ایران رفتند. «من مادر هستم» با هنرنمایی فرهاد اصلانی، پاتته آ بهرام، حبیب رضایی، هنگامه قاضیانی، امیرحسین آرمان و ناصر طهماسب که در تاریخ ۸ آذر ۱۳۹۱ به اکران درآمد در نهایت ۴۰۰ هزار بیننده داشت و در رتبه ۵ جدول پرتماشاگرترین فیلم های سال قرار گرفت. اکران ناقص و نصفه فیلم در عدم استقبال از فیلم هم بی تاثیر نبود.
نقش آفرینی درخشان کوثری در فیلم «قصهها» در اپیزود پایانی فیلم یکی از نقاط عطف کارنامه سینمایی باران کوثری است. او در این اپیزود همراه با پیمان معادی یکی از درخشانترین سکانسهای تاریخ سینمای ایران را رقم زدند. سکانسی که با یک غافلگیری به اوج خود میرسد.
«قصهها» که سرنوشت آدمهای آثار قبلی رخشان بنی اعتماد است، نزدیک به ۴ سال در محاق توقیف بود که سرانجام توانست در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ در سینماها اکران شود. بیش از ۱۴۱ هزار نفر به دیدن فیلم رفتند و جایگاه بیستم جدول پربینندهترینهای سال هم به فیلم بنیاعتماد تعلق گرفت.
باران کوثری برای بازیاش در فیلم «کوچه بی نام» ساخته هاتف علیمردانی نه تنها از سی و سومین جشنواره فیلم فجر دومین سیمرغ بلورینش را به دست آورد، بلکه تندیس هجدهمین جشن خانه سینما و همچنین تندیس نهمین دوره جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی را نیز از آن خود کرد. این فیلم که بهترین اثر کارنامه فیلمسازی هاتف علیمردانی است و بازیگرانی چون فرهاد اصلانی، فرشته صدرعرفایی، پانتهآ بهرام، امیر آقایی، ستاره پسیانی، محمدرضا غفاری، علیرضا استادی در آن حضور دارند، در تاریخ ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ به روی پرده سینماها رفت و نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر را جذب سالنهای نمایش کرد و در رده ۷ جدول پرمخاطبترینهای سال قرار گرفت.
«لانتوری» به کارگردانی رضا درمیشیان، پرتماشاگرترین فیلم باران کوثری در دهه ۹۰ است. در این فیلم که برنده سیمرغ بلورین بهترین صدا (حسین مهدوی، سعید بجنوردی و محمدرضا دلپاک) از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر شد، نوید محمدزاده، مریم پالیزبان، مهدی کوشکی، بهرام افشاری، رضا بهبودی، بهناز جعفری، فاطمه نقوی، پریوش نظریه، نادر فلاح، بهرنگ علوی، ستاره پسیانی و سیاوش چراغیپور هنرنمایی میکنند. «لانتوری» در تاریخ ۱۳ مرداد سال ۱۳۹۵ در سینماهای ایران اکران شد و توانست ۸۵۳ هزار تماشاگر را جذب سالنهای نمایش کند و در رتبه هشتم جدول پرمخاطبترینهای سال بایستد.
پس از «لانتوری» باران کوثری تا پایان دهه ۹۰ فیلم پرتماشاگری بر پرده سینماها نداشته است. البته اگر شرایط پس از دوران همه گیری کرونا و استفاده نیمی از ظرفیت سالن سینما را در نظر بگیریم، فیلم «بیهمه چیز» ساخته محسن قرایی و با هنرنمایی پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، هادی حجازی فر، باران کوثری، بابک کریمی و … با وجود جذب حدود ۳۹۰ هزار تماشاگر و کسب رتبه ۴ جدول پرمخاطبترینهای سال که در زمستان سال گذشته (۱۴۰۰) اتفاق افتاد، فیلم موفقی در گیشه به حساب میآید.
«عصبانی نیستم» دیگر ساخته رضا درمیشیان که در سال ۱۳۹۲ ساخته شده بود و پس از ۵ سال توقیف به اکران عمومی رسید، با وجود موفقیت در جشنواره بیست و دوم فیلم فجر که البته خروج فیلم از داوری شب قبل از مراسم اختتامیه یکی از اتفاقات جنجالی آن سال بود، اما فیلم در گیشه موفق نبود. «عصبانی نیستم» در ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ در سینماهای ایران به نمایش درآمد و تنها توانست ۳۲۸ هزار نفر را روانه سالنهای سینما کند و در رتبه ۲۴ جدول پربینندهترینهای سال بایستد. نوید محمدزاده، باران کوثری، رضا بهبودی و بهرام افشاری گروه بازیگران فیلم را تشکیل میدادند.
یکی دیگر از نقشآقرینیهای درجه یک و تحسین برانگیز باران کوثری در نیمه دوم دهه ۹۰ حضور در فیلم «عرق سرد» ساخته سهیل بیرقی بود. فیلم در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر موفق به کسب سه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد (امیر جدیدی)، بهترین بازیگر نقش مکمل زن (سحر دولتشاهی) و بهترین تدوین (بهرام دهقانی و محمد نجاریان) شد. ضمن اینکه باران کوثری، هدی زین العابدین و لیلی رشیدی هم در بخشهای بازیگری و همچنین کارن همایونفر (موسیقی) و فرشاد محمدی (فیلمبرداری) نامزد دریافت جایزه بودند. البته باران کوثری برای بازی در همین فیلم دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن را از دوازدهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی دریافت کرد.
«عرق سرد» در تاریخ ۴ مهر ۱۳۹۷ اکران عمومی شد و نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر از آن دیدن کردند و در جایگاه ۳۲ جدول پرمخاطبترینهای سال قرار گرفت.
۱۴۰۰ به بعد | تنها فیلمی که باران کوثری دارد
باران کوثری در حال حاضر و در این سالها که کمتر در سینما حضور دارد، تنها فیلم «عامه پسند» سومین ساخته سهیل بیرقی و با نقش آفرینی فاطمه معتمدآریا و هوتن شکیبا را که در سال ۱۳۹۸ ساخته شد، در اکران دارد. فیلمی که کوثری برای بازی در آن نامزد دریافت سیمرغ بلورین از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر شد.
ده فیلم پرتماشاگر باران کوثری
ردیف | نام فیلم | سال ساخت |
تاریخ اکران |
سال اکران |
تعداد تماشاگران |
رتبه |
۱ | توفیق اجباری | ۱۳۸۶ | ۱۶ آبان | ۱۳۸۶ | ۱,۸۳۰,۴۳۳ | ۲ |
۲ | زیر پوست شهر | ۱۳۷۸ | ۴ آبان | ۱۳۷۹ | ۱,۶۸۷,۶۱۷ | ۴ |
۳ | خوابگاه دختران | ۱۳۸۳ | ۲۴ آبان | ۱۳۸۳ | ۱,۵۸۹,۳۲۵ | ۳ |
۴ | روسری آبی | ۱۳۷۳ | ۱۲ مهر | ۱۳۷۴ | ۱,۲۱۸,۸۷۳ | ۱۰ |
۵ | دایره زنگی | ۱۳۸۶ | ۲۹ اسفند ۱۳۸۶ | ۱۳۸۷ | ۱,۲۰۶,۳۰۱ | ۲ |
۶ | نرگس | ۱۳۷۰ | ۸ مهر | ۱۳۷۱ | ۹۶۰,۵۱۷ | ۱۲ |
۷ | لانتوری | ۱۳۹۴ | ۱۳ مرداد | ۱۳۹۵ | ۸۵۳,۶۳۰ | ۸ |
۸ | کوچه بی نام | ۱۳۹۳ | ۲۳ بهمن | ۱۳۹۴ | ۵۹۷,۶۹۴ | ۷ |
۹ | تقاطع | ۱۳۸۴ | ۲۶ مهر | ۱۳۸۵ | ۴۳۶,۶۲۲ | ۱۵ |
۱۰ | روز سوم | ۱۳۸۵ | ۲۳ خرداد | ۱۳۸۶ | ۴۲۹,۴۲۴ | ۸ |
تعداد تماشاگران آثار اکران شده باران کوثری
ردیف | نام فیلم | سال ساخت |
تاریخ اکران |
سال اکران |
تعداد تماشاگران |
رتبه | وضعیت اکران |
۱ | بهترین بابای دنیا | ۱۳۷۰ | ۴ دی | ۱۳۷۰ | ۳۷۷,۳۴۶ | ۳۵ | |
۲ | نرگس | ۱۳۷۰ | ۸ مهر | ۱۳۷۱ | ۹۶۰,۵۱۷ | ۱۲ | |
۳ | روسری آبی | ۱۳۷۳ | ۱۲ مهر | ۱۳۷۴ | ۱,۲۱۸,۸۷۳ | ۱۰ | |
۴ | بانوی اردیبهشت | ۱۳۷۶ | ۲۵ شهریور | ۱۳۷۷ | ۲۲۱,۰۶۰ | ۳۵ | |
۵ | داستانهای جزیره (باران و بومی) | ۱۳۷۸ | اول فروردین | ۱۳۷۹ | ۵۱,۹۳۱ | ۶۵ | |
۶ | زیر پوست شهر | ۱۳۷۸ | ۴ آبان | ۱۳۷۹ | ۱,۶۸۷,۶۱۷ | ۴ | |
۷ | روزگار ما (مستند) | ۱۳۸۰ | ۲۳ بهمن | ۱۳۸۱ | ۲۱,۲۰۷ | ۵۶ | |
۸ | رقص در غبار | ۱۳۸۱ | ۵ آذر | ۱۳۸۲ | ۳۳,۳۴۸ | ۴۳ | |
۹ | برگ برنده | ۱۳۸۲ | ۲۴ تیر | ۱۳۸۳ | ۱۱۳,۴۶۰ | ۲۳ | |
۱۱ | خوابگاه دختران | ۱۳۸۳ | ۲۴ آبان | ۱۳۸۳ | ۱,۵۸۹,۳۲۵ | ۳ | |
۱۰ | گیلانه | ۱۳۸۳ | ۱۳ مهر | ۱۳۸۴ | ۱۷۴,۰۶۳ | ۲۷ | |
۱۲ | تقاطع | ۱۳۸۴ | ۲۶ مهر | ۱۳۸۵ | ۴۳۶,۶۲۲ | ۱۵ | |
۱۴ | خون بازی | ۱۳۸۵ | اول فروردین | ۱۳۸۶ | ۲۸۰,۰۱۲ | ۱۵ | |
۱۵ | روز سوم | ۱۳۸۵ | ۲۳ خرداد | ۱۳۸۶ | ۴۲۹,۴۲۴ | ۸ | |
۲۰ | توفیق اجباری | ۱۳۸۶ | ۱۶ آبان | ۱۳۸۶ | ۱,۸۳۰,۴۳۳ | ۲ | |
۱۸ | کتونی سفید | ۱۳۸۶ | ۲۳ بهمن | ۱۳۸۷ | ۳۲۰,۰۵۶ | ۴۰ | |
۱۹ | دایره زنگی | ۱۳۸۶ | ۲۹ اسفند ۱۳۸۶ | ۱۳۸۷ | ۱,۲۰۶,۳۰۱ | ۲ | |
۱۷ | حیران | ۱۳۸۶ | ۱۷ بهمن | ۱۳۸۸ | ۵,۸۳۰ | ۶۱ | |
۲۲ | پستچی سه بار در نمی زند | ۱۳۸۷ | ۸ مرداد | ۱۳۸۸ | ۲۲۹,۵۲۴ | ۲۰ | |
۲۳ | هیچ | ۱۳۸۸ | ۲۶ اسفند ۱۳۸۸ | ۱۳۸۹ | ۱۲۲,۲۱۸ | ۲۸ | |
۲۴ | لطفا مزاحم نشوید | ۱۳۸۸ | ۲۸ مهر | ۱۳۸۹ | ۱۱۴,۹۶۶ | ۲۹ | |
۲۱ | شیرین | ۱۳۸۶ | ۲۸ دی | ۱۳۹۰ | ۵,۸۵۳ | ۶۸ | |
۲۵ | قصه پریا | ۱۳۸۹ | ۲۵ خرداد | ۱۳۹۰ | ۱۶۰,۴۶۳ | ۱۸ | |
۲۷ | اسب حیوان نجیبی است | ۱۳۹۰ | ۱۸ آذر | ۱۳۹۰ | ۳۵۳,۵۸۷ | ۹ | |
۲۶ | من مادر هستم | ۱۳۸۹ | ۸ آذر | ۱۳۹۱ | ۴۰۰,۰۲۷ | ۵ | |
۲۹ | بغض | ۱۳۹۰ | ۵ مهر | ۱۳۹۱ | ۶۸,۵۸۹ | ۲۷ | |
۳۰ | آزمایشگاه | ۱۳۹۰ | ۱۷ خرداد | ۱۳۹۱ | ۱۲۹,۸۶۷ | ۱۵ | |
۳۲ | شب بیرون | ۱۳۹۲ | ۲۶ بهمن | ۱۳۹۳ | ۱,۱۰۰ | ۱۴ | هنر و تجربه |
۳۳ | مستانه | ۱۳۹۲ | ۲۸ آبان | ۱۳۹۳ | ۱۱۰,۱۸۷ | ۲۵ | |
۲۸ | قصه ها | ۱۳۹۰ | ۱۶ اردیبهشت | ۱۳۹۴ | ۱۴۱,۷۸۵ | ۲۰ | |
۳۴ | کوچه بی نام | ۱۳۹۳ | ۲۳ بهمن | ۱۳۹۴ | ۵۹۷,۶۹۴ | ۷ | |
۳۵ | جامه دران | ۱۳۹۳ | ۲۰ آبان | ۱۳۹۴ | ۲۰۹,۵۲۳ | ۱۸ | |
۳۷ | خنده های آتوسا | ۱۳۹۴ | ۸ اردیبهشت | ۱۳۹۵ | ۶۳,۹۴۹ | ۴۴ | |
۳۸ | لانتوری | ۱۳۹۴ | ۱۳ مرداد | ۱۳۹۵ | ۸۵۳,۶۳۰ | ۸ | |
۳۹ | هفت ماهگی | ۱۳۹۴ | ۱۵ دی | ۱۳۹۵ | ۳۷۴,۳۱۳ | ۱۶ | |
۳۶ | خانه دختر | ۱۳۹۲ | ۱۹ مهر | ۱۳۹۶ | ۳۴۵,۸۸۳ | ۱۸ | |
۴۰ | سد معبر | ۱۳۹۵ | ۶ دی | ۱۳۹۶ | ۱۴۴,۹۲۱ | ۳۳ | |
۴۱ | شنل | ۱۳۹۵ | ۲۶ مهر | ۱۳۹۶ | ۳۱,۲۴۰ | ۶۳ | |
۳۱ | عصبانی نیستم | ۱۳۹۲ | ۱۲ اردیبهشت | ۱۳۹۷ | ۳۲۸,۳۰۴ | ۲۴ | |
۴۲ | بی نامی | ۱۳۹۶ | ۲۱ آذر | ۱۳۹۷ | ۹,۸۳۸ | ۷۵ | |
۴۳ | عرق سرد | ۱۳۹۶ | ۴ مهر | ۱۳۹۷ | ۱۹۷,۱۸۶ | ۳۲ | |
۴۴ | آستیگمات | ۱۳۹۶ | ۳۰ آبان | ۱۳۹۷ | ۱۶۰,۲۳۱ | ۳۵ | |
۴۵ | جان دار | ۱۳۹۷ | ۲۰ آذر | ۱۳۹۸ | ۲۸۶,۸۶۹ | ۲۳ | |
۴۶ | سرکوب | ۱۳۹۷ | ۲ مرداد | ۱۳۹۸ | ۷۳,۹۹۰ | ۴۰ | |
۴۷ | بی حسی موضعی | ۱۳۹۸ | ۱۹ شهریور | ۱۳۹۹ | ۱۸,۱۵۳ | ۷ | |
۴۹ | بی همه چیز | ۱۳۹۹ | ۲۴ آذر | ۱۴۰۰ | ۳۸۹,۲۲۰ | ۴ | |
میانگین تعداد تماشاگر | ۳۶۶,۹۶۸ |